dinsdag 25 april 2017

My Favorite Song

Ik ga nu schrijven over één van mijn favoriete nummers, tja dat is nogal moeilijk hoor! Ik heb meer dan één nummer. Maar goed, ik heb gekozen voor This is War (Dit is oorlog) van natuurlijk mijn favoriete rock band; Thirty Seconds to Mars (30 Seconden naar Mars). Het blijft een moeilijke keuze, toch heb ik deze gekozen omdat ik er echt super veel naar geluisterd heb toen ik nog naar school ging. Er werd veel gepest (nog steeds), hun nummers en vooral DIT nummer heeft mij toch geholpen om door de dagen van school te komen.
Aan het begin van de video, die je kan bekijken op Youtube, zie je een quote verschijnen. Deze zet ik in het slot van de column. Het nummer gaat over peace (vrede). De song teksten van deze band hebben altijd wel wat belangrijks er in, voor al in dit nummer. Het nummer begint met al met ‘’A warning to the people, the good and the evil. This is War.’’ Met vervolg van de zinnen: ‘’ To the soldier, the civilian, the martyr, the victim. This is War.’’ Ze waarschuwen al deze mensen, goed of slecht. Oorlog is niet leuk, het is keihard en het moet ophouden. Als je de video bekijkt laten ze ook zien wie de ‘’victims’’ zijn of wie er liegt en wie er de waarheid spreekt. Door bijvoorbeeld: ‘’ The moment to lie’’ bij president Bush te zetten wanneer hij een toespraak houd. Ik vindt dat ze dat goed gedaan hebben, ook met lef. Niet alles is zwart en wit. Je kan denken dat de president, een goed iemand is maar dat is niet altijd zo! De volgende zinnen spreken mij erg aan: ‘’ It's the moment of truth and the moment to lie. The moment to live and the moment to die. The moment to fight.’’ En ‘’ We will fight to the death! To the edge of the earth. It's a brave new world. From the last to the first.’’  Ze zeggen dat je niet moet stoppen met vechten en dat vind ik erg belangrijk. Het houd mij sterk en ik hoop andere ook. Ook hoop ik dat als mensen dit lezen of luisteren naar het nummer, dat het niet goed is om oorlog te voeren. Het is het ergste wat je maar kan doen.
Er zit en verhaal achter deze teksten, het is sterk en krachtig. Daarom heb ik dit nummer ook gekozen. Plus het is een heerlijk rock nummer om naar te luisteren!  Ik houd nog een quote te goed, dus hier is hij dan: ‘’ If we don’t end war, war wil end us’’- H. G. Wells.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

quote